8/19/2015

Dewoitine D.332 Szmaragd

Samoloty specyfikacja, bohaterzy wojenni. Historia druga wojna światowa,. Druga wojna światowa, II wojna światowa, historia polski, samoloty świata., bog, ACP, samoloty, samoloty wojenne, samoloty cda. Speedfire, Me109, ME 109, FW 190, FW190, cccp samolot, samoloty wojskowe. Opis. Budowa samolotu. Druga wojna światowa zdjęcia.Samoloty cywilne. Piloci wojenni. Piloci drugiej wojny światowe. Samoloty youtube, samoloty paażerskie. Samoloty gry. druga wojna światowa w polsce. Samoloty świata. Blog.

Całkowicie metalowy wolnonośny dolnopłat D.332 był samolotem komunikacyjnym, którego prototyp oblatał Marcel Doret 11 lipca 1933 r. Dwaj piloci zajmowali miejsca obok siebie w kabinie umieszczonej przed krawędzią natarcia skrzydeł, a bezpośrednio za nimi znajdowało się stanowisko radiooperatora. Mieszcząca ośmiu pasażerów przestronna kabina miała wydajny system ogrzewania i wentylacji, a fotele po złożeniu tworzyły piętrowe łóżka, wykorzystywane podczas nocnych lotów.

Napęd stanowiły trzy silniki gwiazdowe Wright Cyclone o mocy 583 KM, produkowane na licencji jako Hispano-Suiza 9V.
Nowy samolot, istniejący w tej wersji tylko w jednym egzemplarzu nazwanym ,,Emeraude" (,,szmaragd"),
odbył serię imponujących lotów pokazowych do wielu europejskich stolic, a 7 września 1933 r. wynikiem
259,6 km/h ustanowił światowy rekord prędkości po obwodzie zamkniętym 1000 km z ładunkiem użytecznym 2000 kg.

samoloty świata., bog, ACP, samoloty, samoloty wojenne, samoloty cda. Speedfire, Me109, ME 109, FW 190, FW190, cccp samolot, samoloty wojskowe. Opis. Budowa samolotu. Druga wojna światowa zdjęcia.Samoloty cywilne. Piloci wojenni. Piloci drugiej wojny światowe. Samoloty youtube, samoloty paażerskie. Samoloty gry. druga wojna światowa w polsce. Samoloty świata.. Samoloty specyfikacja, bohaterzy wojenni. Historia druga wojna światowa,. Druga wojna światowa, II wojna światowa, historia polski, Blog.

Przeznaczony do obsługi planowanego przez linie Air France regularnego połączenia z Sajgonem
w Indochinach Francuskich D.332 wystartował 22 grudnia 1933 r. do pionierskiego przelotu na tej trasie.
Lądowanie w Sajgonie nastąpiło 28 grudnia po 48 godzinach spędzonych w powietrzu.
W drodze powrotnej 15 stycznia 1934 r., w odległości około 200 km od paryskiego lotniska Le Bourget,
podczas gwałtownej burzy śnieżnej ,,Emeraude" rozbił się w górach Morvan niedaleko Corbigny.
Wszyscy znajdujący się na pokładzie -10 osób- zgineli w pożarze, który powstał w wyniku zderzenia maszyny z ziemią.

Specyfikacja:
Dewoitine D.332 - Zasięg 2000 km
Typ - Samolot komunikacyjny z 3-osobową załogą
Napęd - 3 silniki gwiazdowe Hispano-Suiza 9V o mocy 583 KM każdy
Osiągi - Prędkość na wysokości optymalnej: 250 km/h
Pułap operacyjny: 6300 m

Masy:
Własna - 5280 kg
Maksymalna startowa - 9350 kg

Wymiary:
Długość - 18,95 m
Wysokość - 5,35 m
Rozpiętość - 29,00 m
Powierzchnia nośna - 80 m2

Ładowność:
do 8 pasażerów w ramach dopuszczalnej ładowności 1784 kg

Źródła: Własne archiwa, Avia Collect, grafika Google

Nie wyrażam zgody na kopiowanie i rozpowszechnianie zawartości publikacji mojego autorstwa (tekstu, zdjęć oraz filmów) bez mojej pisemnej zgody aviaclubpoland.blogspot.com

2 komentarze:

  1. Hi,

    unfortunately, it's not the Dewoitine 332 on your photos, but the Dewoitine 338. Check the airplane windows: 8 on each side for the 332, and 10 for the 338. Plus the round window at the rear of the cockpit which is specific to the Dewoitine 338.

    Regards.

    Steohan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello,
      thank you for your answer.
      Amendments will be applied as soon as possible.
      Regards.

      Usuń